נשיא סין בדרום אמריקה

בחודש זה בקר הו ג'ינטאו, נשיא Republca של סין העממי, ברזיל, צ'ילה ו ונצואלה. ראשית היא להשתתף הפסגה הבינלאומית על אבטחה גרעיני ב וושינגטון, ואז לנסוע ברזיל. דרום אמריקאי ענק אתה גם להשתתף הפסגה השניה של מדינות מתפתחות, הלבנ כביכול (ברזיל, רוסיה, הודו וסין).הבה זכור המפגש הראשון של מנהיגים הלבנ, שנערך ביוני האחרון ברוסיה. לאחר פגישה זו של ארבע המעצמות המתעוררים אשר בהדרגה צוברות השפעה על במת העולם, נשיא סין תמשיך שלו כותרת הטיול ונצואלה. המדינה קריבי נהפך "ברית" של סין בדרום אמריקה, מאז הגעת לשלטון של הוגו צ'אבס.

סין ו ונצואלה גדלו שלהם שיתוף פעולה הנפט, פיננסיים, ושדות הצבאי בין היתר. Insomuch כי פי נתוני הממשלה ונצואלה, למעלה מחמש שנים, הוא כפול 13. הוא בילה 742 מיליון דולר בשנת 2003 כדי עשרה מיליארד בשנת 2008. באותו זמן ונצואלה היא גדולה הספק של שמן סין, משלוחים נמצאים כ- 400,000 חביות ליום של נפט גולמי על אותה מדינה אסיאתית. כמו כן, הרפובליקה העממית של סין, הפך מידה קטן יותר מאשר רוסיה, ספק עיקרי של נשק הרפובליקה הבוליבריאנית של ונצואלה. בחודש האחרון חיל האוויר ונצואלה קיבל 6 מטוסים ייצור סין K-8, סך כולל של 18 לרכוש מאותה ארץ. במעשה של הקבלה של כלי כזה הביע הנשיא הוגו צ'אבס: "באשר אנחנו הולכים להפוך את חברתי כלכלי, ונצואלה, הכוח המוסרי וטכנולוגיים, דורש יכולת הגנה, בזכות אלוהים המהפכה, אנחנו יכולים לספור עם מדינות ידידותיות כמו סין, סין המהפכנית הסוציאליסטית".

מאוחר יותר-ג'ינטאו, מקורפו צ'ילה, מדינה לאט מחלימה טרגי רעידת האדמה סבלה בסוף פברואר. הרפובליקה העממית של סין יש השקעות ביערנות ומוצרים הכרייה בארץ האנדים. חשוב לזכור כי הביקור הראשון של הנשיא סינית לאמריקה הלטינית תניב בשנת 2004, ברזיל, ארגנטינה, צ'ילה, קובה היו המטרות. האחרון נערך בשנת 2008 והיו מדינות בהם ביקרת קובה, קוסטה ריקה, פרו. מאז הביקור הראשון בשנת 2004, סין הגדילה את נוכחותה באזור, שבו יש פרויקטים גדולים יותר מכל אספקת הנפט, הגז, נגזרות שלהם. אין ספק כי מעבר מטרות ביקש על ידי דיפלומטיה סינית להעמיק את הידידות, להגדיל את אמון הדדי, להרחיב את שיתוף הפעולה מבקשים פיתוח משותף, הוא חיזוק הנוכחות של הענק האסיאתי בשטח דרום אמריקאי.

This entry was posted in News and tagged . Bookmark the permalink.

Comments are closed.